Livet som mamma, dotter, syster & själsfrände.

Alla inlägg under april 2011

Av laila berglund - 7 april 2011 18:04


Now I know why


Uscha, ont i magen och dålig idag igen men nu vet jag äntligen vad det beror på i alla fall. Har fått tillbaka magkatarren igen, och att ha det under graviditeten är gör ju inte det hela så mycket bättre.


Blir till att ligga och vila och ta det lugnt om dagarna nu så jag inte får magsår.

Av laila berglund - 6 april 2011 15:42


Ut med det gamla och in med det nya.


Min dag har jag mest ägnat åt att rensa ute på glasaltanen, måste få den tom nu så den är fin och redo inför våren och sommaren. Så jag är mitt upp i att rensa alla kartonger som vi har där ute, slänga allt onädigt skräp och sen har vi en massa saker som skall säljas på loppis.


Skönt att det börjar bli fint där ute nu, sen blir det till att köpa fina utomhusmöbler så är vi fit for fight för sommarens underbara hetta. Då kommer vi bosätta oss ute på vår altan och bara njuta av vädret och värmen.


Om cirka 2veckor står lilla jag på loppisen som Verkstäderna håller i, och säljer iväg allt stök och plock vi inte är i behov av längre. Ut med det gamla och in med det nya, som man brukar säga. Inte behöver vi så här mycket onödiga saker. Då är det bättre att sälja det till någon som behöver det.


Av laila berglund - 5 april 2011 16:40

En träff hos Barnmorskan.


Idag blev det inte lång sovmorgon för mig och vovven. Vi lyckades släpa oss ur sängen vid 9:45 tiden. Men jobbigt var det, jag var sjukt trött och hade jätte gärna velat stanna kvar under täcket. Men eftersom vi hade en tid hos barnmorskan idag så fick det mig att orka.


Kl 11 hade vi tid hos barnmorskan, på vägen dit höll vi på att dö av värmeslag jag och hjärtat mitt. Det var så  varmt ute. Så när vi äntligen kom in till BM så var man ju alldeles svettigt och kände sig jätte äcklig. Det första jag fick göra var att ta ett blodprov i fingret och sedan ett i armen, vilket Pontus hatar. Han tål absolut ej nålar och sånt. Så det är alltid lika roligt att se hans min när han ser en nål komma fram, han ser sjukt svimfärdig ut. (Blir roligt att se han under förlossningen:P)

Hade bra järnvärde, blodtryck, mätte magen osv. Lagt på mig några kilon sedan senaste vägningen men jag skyller på graviditeten;P Skönt att det bara är magen som ej gått upp och inte typ rumpan eller något.

Vi fick även höra vår lilla prins hjärtslag, det var ganska häftigt att höra. Nu fick vi ju ytterligare bevis på att det är något där inne. Och det lät rikigt mysigt. Men jag tycker inte att han skall vara där inne så länge till, vill att han kommer ut till oss nu:)


Älskling hade tänkt göra potatisgratängen som jag är så förtjust i men ack nej, potatisen är slut:( Så får göra det någon annan dag när vi handlat.

Så nu blir det upp till mig att fundera ut en annan maträtt till idag.

Av laila berglund - 4 april 2011 14:11


Chokladbollar, i alla fall ett försök till


Då tänker jag ta och göra chokladbollar. Tänkte det kan vara roligt att göra som ett slags tidsfördriv samt för det är ju sjukt gott om det blir rätt:) Så önska mig lycka till nu.


Detta recept tänker jag följa:

Ingredienser

ca 40 st

100 g smör
5 dl havregryn
2 dl strösocker
1 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
1 dl strössel eller kokosflingor
2-3 msk vatten

Av laila berglund - 4 april 2011 13:38


Bilder från veckan som gått

   Älskling tillagade Stekt potatis, beasås och stekta kotletter i Lördags.

Så underbart gott, tack mitt hjärta.  


  

Städade babyrummet lite och gjorde ordning byrån i hallen med babykläder.

Och mycket mer kläder kommer det bli innan det är klart:)


     

På promenad med mina soetnowsar:)


        

Nya hårfärgen, och jag ääälskar den:)



Puss & Kram

Av laila berglund - 3 april 2011 18:46

Har inte känt mig helt hundra idag, känns osm att jag är på väg att bli sjuk. Varit så dåligt så jag satt och grät ett tag. Men vilken tur att jag har en sådan underbar karl som ställer upp och finns vid min sida, hjälper och stöttar mig:) Och nu har han köpt glass med. Hihi! Får hoppas att jag inte blir sämre för jag orkar ej ligga och vara sjuk denna vecka, speciellt eftersom vi ska till Barnmorskan på Tisdag och höra vår älsklings hjärtslag för första gången, och jag längtar så mycket. Sedan skall älskling skriva teoriprovet på Onsdag med:) Så jag håller tummarna för honom.


Puss på dig hjärtat, jag älskar dig.

Av laila berglund - 3 april 2011 18:25


Hello week Twenty-Five


Då kliver jag med lyckliga och lätta steg in i vecka 25 av min graviditet.

Och det går bara bra som det gjort hittils under graviditeten.

Vilket är superskönt. Snart är vi alltså nere på 2 siffrigt på antalet dagar till BF.

 

  

Fakta om denna vecka:

BARNET  Vikt: 500-800 g

                       Längd: 30 cm

                       Huvudetsbredd: 53-64 mm (BPD)

                       Fot: 38-48 mm


Huden har blivit tjockare och är inte längre så genomskinlig. Men den är fortfarande tunn, och den ser röd ut därför att blodkärlen under huden gör att den skiftar i rött.


Tarmsystemet och andra organ är mycket omogna, och det är få som överlever en så tidig förlossning. I Sverige föds varje år totalt 150 barn i vecka 24-26. Sannolikt hälften av dessa har en chans att överleva. Men många av barnen får varaktiga men.


MODERN     SF-mått 19-24 cm


Kom att dricka mycket nu så att urinblåsan blir tillräckligt ursköljd. Man har nu lätt att få blåskatarr eller urinvägsinfektion. Se till att inte bli kall.

Av laila berglund - 1 april 2011 13:45

I onsdags kom Amalive hit och denna gång stannar hon:)

Det fick bli lilla julafton då med presenter och sådant från USA.

Fick några jätte söta bodies till vår kommande baby, samt en pyjamas (märket Calvin Klein) och ett gosedjur.

Pontus fick en snygg märkes t-shirt. Med märket Guess. Och jag fick ett par asmysiga byxor, som är supersköna och snygga att ha under graviditeten. Märket på dom är ju Calvin Klein där med:)


        

5 urgulliga Bodies till vår prins.



                                                  Och mina supersköna byxor.



Thanks a lot Amalive, many hugs 2 you:)



Puss & Kram

Laila Berglund


Lever livet med min underbara familj som består av min älskade pojkvän/sambo, vår mysvovve Cash och vår nyfödde son William♥

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategori

Gästbok

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards