Livet som mamma, dotter, syster & själsfrände.

Alla inlägg under april 2011

Av laila berglund - 20 april 2011 18:38


Barnasparkar och söta små hickningar.

Nu ligger vårt lilla hjärta och sparkar för fullt inne i sitt lilla vrå, han fumlar runt och leker. om man tittar ett tag på min mage ser man hur den hoppar till då han sparkar eller hickar. Hicka är något han gör ofta med vilken är roligt, blir en rolig pirrande känsla då:') Men oavsett hur mysigt det är att känna alla hans små busiga rörelser i min mage så önskar jag allra mest att jag fick hålla honom i min famn nu och bara pussa på honom i timtal. Men jag får väl vänta i 13 veckor till.


 

Du är så efterlängtad 'v

Av laila berglund - 20 april 2011 17:58


Pics Update.

Tog lite bilder när jag var ute i finvädret med Cash i skogen.

Tänkte jag skulle ta och kasta upp några av dom här:)



 


     


Av laila berglund - 20 april 2011 17:38


95 dagar kvar

Foglossning.


Var på min bokade läkartid hos doktorn idag, träffade honom på MVC/BVC, angående sjukskrivning. Jag fick berätta vilka besvär jag lider av just nu och hur der påverkar min vardag. Sedan efter att han känt lite på magen, ryggen, lyft mina ben och sådant så berättade han att jag har fått foglossning. Så han skrev ihop ett intyg åt mig som jag fic lämna till försäkringskassan, lämnade även en kopia till Arbetsförmedlingen. Så nu får jag sitta och vänta på att en viss lapp skall komma hem där jag skall skriva vilka besvär jag har och hur dom påverkar min vardag, som sagt. Sedan skall jag få godkänt eller avslag på min ansökan om sjukskrivning. Jag hoppas verkligen på att den godkänns. Jag kan knappt gå ut med hunden några få minuter innan jag blir dålig, och då blir det sängen någon timma för att vila upp mig och orka röra mig i lägenheten något mer under dagen. Så jag blåhåller tummarna nu för att jag skall få ett JA.

Men enligt min läkare skulle jag inte ligga helt fastbunden i sängen, men skulle bara röra mig så pass mycket att jag inte får ont - vilket är lite rörelse då om jag inte vill få ont vill säga. Jag skulle vara försiktig, inte överanstränga mig.


Lite kort om Foglossning.

Bäckengördeln består av tre ben - ett baktill och två framtill - som hålls ihop av ligament. Den har tre "fasta" fogar, en framtill som heter blygdbensfogen och en på vardera sida om ryggraden. Under graviditeten mjukas ligamenten upp av hormonet relaxin, för att barnet så småningom skall kunna ta sig ut. Men ligamenten kan tänjas ut för mycket, så att bäckenet hamnar i rörelse, särskilt när det utsätts för tryck. Tyngden från barnet förvärrar situationen och ibland händer det att blygdbensfogen delar sig lite. Det är detta som är foglossningar. Det gör ont, ibland väldigt ont.

Foglossningar kan också inträffa om du sitter eller ligger stilla under långa stunder, eller om du är alltför aktiv. Man kan också få ont efter det att man simmat eller lyft.


Av laila berglund - 19 april 2011 18:30


Steker i solvädret

Eftersom solen bestämde sig för att ligga högt upp på himlen så pass länge och var plågsamt varm så bestämde även jag och vovven för att vi skulle sätta oss på glasaltan och njuta av det fina vädret. Så medans jag låg tillbaka lutad i fotöljen och läste min bok låg Cash på golvet och stekte i solkskenet och kollade in allt folk som sprang förbi nedanför.


 

Av laila berglund - 19 april 2011 13:57


Not one of the best days.


Hade tänkt att jag skulle åka iväg på matte kursen idag för att få hjälp med lite uppgifter som jag fastnat på. Men efter att ha tagit ett varmbad och sedan tagit hunden på cirka en 10min promenad så skulle vi gå in igen, när jag kom upp för trappen blev jag alldeles yrslig - blev nå sjukt klen och höll på att svimma. Fick inge luft, så tog mig till köksstolen så snabbt jag kunde för att jag inte skulle ramla på golvet. Fick sitta där på stolen ett tag tills jag vågade resa mig igen. Jag blir bara sämre och sämre, och så tror dom att jag skall orka sommarjobba fram till förlossning. Aldrig att jag kommer att orka det, jag orkar knappt gå ut med hunden utan att bli dålig nu om dagarna. Och det jobbigaste är att Pontus har rusch denna månad och jobbar från 06:30 till cirka 19:00 på kvällen så under hela dagen måste jag försöka klara allt själv utan att svimma eller något sådant. Får hoppas att det blir bättre snart, har en tid bokad hos min familjeläkare imorgon vid 10 tiden, hoppas pappa kan följa med så jag ej behöver gå upp till sjukhuset, rädd för att ramla ihop eller bli dålig. Då vill jag absolut inte vara ensam.


Nu sparkar vår lille son för fulla muggar inne i magen, och det känns mysigt. Men den otroliga halsbrännan jag har känns däremot inte så mysig.

Igår fick jag för mig att jag inte alls kommer behöva vänta till v 40 innan vår plupp kommer ut, har typ siffran 37-38 i huvudet. Men det märker vi väl antar jag:) Hihi.

Nu skall jag försöka ta ut vovven på en andra tur och hoppas det går bättre.


Av laila berglund - 19 april 2011 13:39


96 dagar kvar

Nedräkningar pågar ...


Då har jag lite mer koll på vad det är för saker jag skall köpa av Nathalie nästa månad då:) Så nu längtar jag tills jag får hem dom sakerna. Det skall bli så skönt när man fått hem alla barnsaker och är helt klar och redo inför förlossningen.

Skall köpa detta av Nathalie nu i Maj månad:)


¤ En bröstpump med tillbehör.

¤ Ett par söta skor

¤ En söt pälsig overall

¤ Lite barnkläder

¤ Bärsele

¤ Barnsängsskydd

¤ Ett påslakanset


          


Av laila berglund - 18 april 2011 16:42


A feeling that touches the heart


Det var så otroligt mysigt det som hände under några minuter igårkväll.

Jag och älskling låg och kollade på film igår i soffan. Jag var dålig som sagt och funderade vad den lille hållt på med eftersom han ej rört sig på hela dagen.

Tillslut när jag lägger mig på sidan känner jag tydliga sparkar mot vänster sidan av magen.

Satte handloven där emot, och då känner jag en liten liten fot som sparkar mig ett antal gånger mot handloven min. Var en sådan härlig känsla så man blev tårögd:') Så underbart. Även älskling kände och man kunde se en speciellt glimt i hans ägon och han sa även att han tyckte det var jätte häftigt när han kände sin sons fot mot handen sin:')


Bara 13 veckor kvar nu, vårt lilla hjärta:)


 

Av laila berglund - 18 april 2011 16:27


97 dagar kvar


Vi kom på igår, efter älskling slutade, att vi skulle åka ut till svärmor och hälsa på någon timma eller så. Eftersom att det var så fint väder så ville vi ju inte bara sitta inne o mögla:)

Så det blev till att äta lite mat och sedan ta bussen ut till Sandarne. Var hos svärmor i cirka 2.5 timmar. Cash fick springa av sig en massa då han spela fotboll med Pontus´s bröder, vi fikade lite, lånade en massa filmer och pratade om en massa saker m.m Sen trodde vi att det skulle bli bussen hem igen, men fick skjuts av Olle och Kim:) Och innan vi kom hem blev det E-center och handla lite gott till filmerna vi hade lånat samt lite mat:) 

Väl hemma så blev jag dålig igen:( så älskling var så söt så han åkte och hämtade Alvedon hemma hos pappa. Söt du är älskling.


  Jag älskar dig, hjärtat.


      

          

Laila Berglund


Lever livet med min underbara familj som består av min älskade pojkvän/sambo, vår mysvovve Cash och vår nyfödde son William♥

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategori

Gästbok

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards