Livet som mamma, dotter, syster & själsfrände.

Alla inlägg under april 2011

Av laila berglund - 30 april 2011 20:30


15årsfirande & grillning.

Det blev tårtafikande samt grillning hemma hos pappa

för att fira Camilla's 15årsdag. Och mysigt var det med:)



           





 

Trönö på besök.

Sedan tog vi en tripp till Trönö och hälsade på Lisbeth,

och kollade vad det skulle göras på hennes hus samt fikade.

               


                 


                  OVER AND OUT.                               

Av laila berglund - 30 april 2011 10:30


Happy Birthday to you =)


           

  

Grattis till lillasyster Camilla som blir hela 15år idag.

Hipp Hipp Hurra 'v

Av laila berglund - 28 april 2011 14:44


87 dagar kvar.

Jag trodde det skulle bli finväder ute idag, men nu verkar det vända. Stora moln börjar täcka himlen utanför huset nu. Jag får hoppas att det släpper till helgen, för då vill jag vara ute och njuta av vädret och grilla lite granna. Sen fyller ju lilla syster år på Lördag med:) Så då blir det väl att gå på kalas så att säga:)

 

Och vad händer idag då, för min del? Mja inte särskilt mycket eftersom jag fortfarande försöker bli frisk. Åkt på en rejäl förkylning, och nu har även älskling börjat hosta och snora men jag hoppas för hans skull att han inte får lika ont i halsen som jag - då kommer han ej få sömn i sig. Så min dag blir till att dricka en massa varm dryck, bada varmt, ta det lugnt, ta en lång promenad med Cash och sen kommer hjärtat mitt hem med. Imorgon blir det till att färga håret igen med, undrar om jag skall fortsätta på rött?


Puss & Kram.

Av laila berglund - 27 april 2011 19:16


Föräldragruppen träff 1.

Då har vi börjat i Föräldragruppen idag då. Spännande eftersom vi inte visste vad vi skulle prata om eller vilka vi skulle hamn med. Självklart var jag och Pontus yngst där. Dom andra var mellan 24-30år, men alla förstföderskor. Alla förutom en av mammorna skall som vi, föda i juli månad.

Idag pratade vi om bland annat andning, förlossning, smärtstillande, hur barnet ligger i magen och så vidare. Sedan hur pappan kunde stötta sin partner under förlossningen.

Fick även mitt blodgruppspapper idag, så nu vet jag vilken blodgrupp jag tillhör:)


Efter träffen på Föräldragruppen gick jag och Pontus ner på stan och så tog vi och åt mat på Kalles Gatukök. Sedan blev det promenad hem och ut i skogen med vovven och busa lite. Och nu sitter vi och kollar på Segermyhr på tv:n hihi.


Av laila berglund - 27 april 2011 13:17


Makeup och klädval står på listan.

Nu är det cirka 2 timmar kvar innan jag skall möta älskling utanför hans jobb. Sedan skall vi promenera till MVC för idag börjar vi på föräldragruppen:) Vi får hoppas på att vi får informationen vi behöver/vill veta. Samt att det går bra att gå dit utan att jag blir sämre. Men det är ju så fint väder idag så vill ju gå ut med. Men innan jag går iväg måste jag fixa mig och hitta ett par kläder som passar detta finväder.

Så i 1 ½ skall vi sitta i föräldragruppen och få information och sedan blir det hem, då kommer Micke och även min lilla syster C för att grilla och njuta av finvädret:)

Så schemat är späckat idag:)


Puss.

Av laila berglund - 27 april 2011 13:11


Ett litet paket i brevlådan:)

När jag var ute för att hämta posten imorse såg jag att jag fått mitt lilla paket ifrån Jennie och Kristoffer:) Hihi. Efter promenaden med Cash i finvädret blev det snabbt in för att kolla vad paketet innehöll. Dessa söta strumppar och en söt lapp fick vi till vår kommande lilla skrutt.


 

  


Av laila berglund - 27 april 2011 12:45


          88 dagar kvar.

Uppdaterar med lite foton från dom gågna dagarna.


 

v 26 + 6

        


Av laila berglund - 26 april 2011 14:24


Babyrummet är på gång.

Igår fick vi hem ett vitt skåp som vi fått av svärmor. Det skall stå i babyrummet så vi kan ha babysängkläder och hygienartiklar i det. Men det måste målas om för den vita färgen har börjat flagna. Men det är ett jätte fint skåp. Så igår ställde vi in det i babyrummet och sedan fyllde vi det med saker så länge. Städade även upp där inne och gjorde fint. Nu saknas bara några små saker sedan är det klart och redo att användas. Så nu får tiden rulla på så liten får se sitt rum. Men ibörjan sover han ju inne hos oss så det tar ett tag inna han får sova i sitt rum.


Mamma och pappa älskar dig, liten 'v

Laila Berglund


Lever livet med min underbara familj som består av min älskade pojkvän/sambo, vår mysvovve Cash och vår nyfödde son William♥

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategori

Gästbok

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards