Livet som mamma, dotter, syster & själsfrände.

Alla inlägg den 10 april 2011

Av laila berglund - 10 april 2011 17:00


Yet another week has passed.


Då kliver jag in i ännu en ny vecka. O, herregud vad tiden rullar på:D Och inte klagar jag heller. Jag tycker det bara kan gå snabbare än det redan gör.

Ja, idag går jag alltså in i vecka 26 av min graviditet och det känns sjukt underbart.


Låg i badkaret häromdagen och kände någon som gav mig världens spark på vänster sida av magen. Kändes lite äckligt för det sparkade tilll rejält mot min handled som vilade mot magen, men var en otroligt underbar upplevelse. Så nu kan man örja känna sparkarna tydligare och tydligare för var dag som går. Underbart.


Fakta om vecka 26.


BARNET  Vikt: 600-950 g

                   Längd: 31 cm

                   Huvudets bredd: 56-67 mm

                   Fot: 40-51 mm


Ansiktet ser nästan ut som hos ett fullgånget barn, med fina och detaljerade ansiktsdrag. Men eftersom att fostret inte har fått så mycket fett på kinderna än, ser ögon och näsa en smula utstående ut.

Fostret har sitt eget sömnmönster nu. Det är tydliga skiften mellan vekenhets- och sömnperioder. Man tror att fostret vaggas till sömns av mammans rörelser och ofta vaknar upp när hon sitter stilla eller ligger ner.

Många foster blir livliga när mamman på kvällen sätter sig ner och slappnar av framför tvn. Och när hon går till sängs och tror hon ska få sova, då kan det sätta igång i magen.


MODERN Nu känner den gravida av det nya livet varje dag. Barnet har massor av plats, som det utnyttjar. Om det en dag är mycket stilla inne i magen under längre tid än vanligt, kan man pröva stöta till magen. Bäst är att lägga sig ner och koncentrera sig på barnet. Då dröjer det i regel indet mer än en kvart innan det "svarar". Man kan också dricka något kallt.


Av laila berglund - 10 april 2011 14:15


Gårkvällen.


Älskling var ute och festade igår, så dom kom lillasyster hit för att umgås med mig och vovven. Det blev till att kolla på sista delen av Meteor, äta en massa gott och nörda Mariokart såklart:) Och vem vann om inte jag;P

Så det var en ganska rolig kväll, sen när jga hade assvårt att somna och äntligen är på väg att somna in så kommer min fyllekarl in och är jätte full. Tur han somnade ganska snabbt så jag äntligen fick sova i alla fall:)

Laila Berglund


Lever livet med min underbara familj som består av min älskade pojkvän/sambo, vår mysvovve Cash och vår nyfödde son William♥

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategori

Gästbok

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards