Livet som mamma, dotter, syster & själsfrände.

Alla inlägg den 24 april 2011

Av laila berglund - 24 april 2011 13:44


Då går vi in i vecka 28 idag då

.. med ett leende på läpparna


Vi har ett rikigt litet busfrö i magen i alla fall. Knuffar jag till magen eller så vill han sällan svara, men kommer Pontus och pratar med honom, lägger sig på min mage eller knuffar magen då svarar minsann vår son ganska snabbt. Det verkar vara pappa som gäller. Vi får väl hoppas att det blir ändringar på det ;) Det skall bli mamma's pojk det här, tycker jag. Hih!


Lite om vecka 28

BARNET Vikt: 800-1250 g

                  Längd: 34 cm

                  Huvudets bredd: 62-74 mm

                  Fot: 45-56 mm


Enligt amerikanska undersökningar är det mycket som tyder på att fostret nu börjar drömma. Ljus och ljud når in till det lilla barnet, och en del menar att fostret reagerar på allt för mycket oljud med att sparka våldsamt. Men det är svårt att säga hur högt barnet uppfattar oljudet i sin håla, eftersom ljuden delvis bromsas av fostervattnet. De ljud som kommer utifrån återkastas av vattnet, och det är alltså bara en liten del av ljuden som tränger in genom fostervattnet.

Ljud som kommer inifrån förstärks däremot i fostervattnet. Dessutom fortplantas vibrationerna från mammans ljud, till exempel hjärtslagen och hennes röst, genom fostervattnet, och man kan bara föreställa sig att dessa ljud hörs mycket tydligt av fostret.

Somliga hävdar att barnet kan lära sig att känna igen pappans röst om han sjunger mot magen.


MODERN   SF-mått 22-27cm

Somliga menar att man kan leka med barnet i magen. Om man stöter till magen lätt reagerar fostret och sparkar tillbaka. På så sätt kan man glädja sig redan nu att man har en slags kommunikation med det ofödda barnet. Och här kan ju också pappan delta.


91 dagar kvar till beräknad förlossning.

Nu vill mamma & pappa att du kommer snart  

Av laila berglund - 24 april 2011 12:33


91 dagar kvar.

Gårdagen.


Då pontus var på jobbet under gårdagen för att skifta däck på två bilar tog jag med mig Cash ut och satte mig i solen och försökte få lite färg på mig, skönt var det:)

Sen kom älskling äntligen hem, och då hade han handlt en massa samt ett nytt koppel till Cash vilket behövdes och ett STORT påskägg till mig :D Mumma, vad gott! Tack bby.

Till mat blev det grillat igen, denna gång grillade vi en massa korv med bröd:) Älskling måste ju få chansen att leka med sin nya grill, det är ju hans leksak, så klart vi grillade för andra dagen i rad. Och även Cash åt grillad korv.

Runt 17:00 tiden kom vi på att vi skulle ta en promenad till Tupptjärn (Stortjärn) eftersom att det var så fint väder ute och vi hade så tråkigt. Så vi promenerade dit, kastade en massa pinnar i vattnet och Cash hoppade snabbt i för han älskar att bada utomhus, sedan promenerade vi hem igen.  Ca 2 timmar var vi borta. När vi kom hem var vi alldeles slut, och bra var ju det, det behövdes ju verkligen.

Kvällen spenderade vi framför tv:n tillsammans med lite chips och dricka. Och sängen blev det relativt tidigt för vi var alldeles slut efter dagens stojj.





TuppTjärn ( Stortjärn )


          

 

       

  

Laila Berglund


Lever livet med min underbara familj som består av min älskade pojkvän/sambo, vår mysvovve Cash och vår nyfödde son William♥

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategori

Gästbok

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards