Livet som mamma, dotter, syster & själsfrände.

Alla inlägg den 17 april 2011

Av laila berglund - 17 april 2011 15:08


98 dagar kvar

Stiger in i vecka 27.


Då var det dags att kliva in i vecka 27 då. Det vill säga att det bara är cirka 13 veckor kvar nu och det är ju inte alls långt kvar. Mamma längtar tills hon får träffa sin lilla plutt. Kommer typ gråta ihjäl mig då, men det är ju sånt som är super normalt :) Får väl hoppas att även Pontus fäller en tår eller två då, för han gör ju aldrig det, så nu villl jag se lite tårar på hans kind med.

Mina fötter och vader har svällt väldigt mycket, vilket jag märker avnågot otroligt mycket då jag varit ute med hunden eller så. Blir alldeles öm i fötterna, och då vill man ha fotmassage men inte vill min karl ge mig sådant, han vill ha massage :)

Vår lilla ängel har hickat nå otroligt mycket dom senaste 2-3 dagarna, det känns ganska roligt när han hickar till där inne i magen. Kan även om jag tittar på magen se när han sparkar till nu, och det får det att pirra från topp till tå. Sådan underbar känsla.


 


Lite om Vecka 27

BARNET        Vikt: 700-1100 g

                       Längd: 32 cm

                       Huvudetsbredd: 60-72 mm (BPD)

                       Fot: 43-53 mm


Fostret gör andningsrörelser, drar ner fostervatten i lungorna och dricker det också. Kanske är det här övningarna som får barnet att hicka. Det kan komma många hickningar under en dag, men antagligen besväras inte fostret av det. Det verkar i varje fall inte som om det besvärar nyfödda barn, som också hickar mycket.


MODERN       SF-mått: 21-26 cm

Fostrets hicka uppfattas av mamman som små rytmiska kittlingar. Det kan vara några minuter och kan komma i perioder flera gångerom dagen.

Laila Berglund


Lever livet med min underbara familj som består av min älskade pojkvän/sambo, vår mysvovve Cash och vår nyfödde son William♥

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategori

Gästbok

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards