Livet som mamma, dotter, syster & själsfrände.

Alla inlägg under juli 2011

Av laila berglund - 29 juli 2011 15:26


 

Av laila berglund - 29 juli 2011 14:37


Har idag gått över 6 dagar sedan min BF som sagt. Och det känns

så drygt. Att bara sitta och vänta och vänta. Och jobbigt att det

skall vara så fint väder ute. Tycker det kan åska och regna för

fullt nu. Imorgon går jag alltså in i vecka 42 ( 41 veckor plus).

Det positiva är att jag fått en läkartid för en koll upp i Hudik

på Måndag. Vi får väl se om dom tycker det är dags att sätta

igång mig eller om jag läre vänta tills jag gått över 14dagar. Får

hoppas dom vill sätta igång mig direkt. Men sådan tur har

man väl aldrig:(


Försöker göra allt för att fördriva tiden nu dom här sista dagarna.

Och för att även komma ut  finvädret fast det är grymt jobbigt.

I Onsdags blev det en tur ner till pappa o familjen för att hälsa på.

Vi lärde vovven att springa bredvid cykeln med och för att vara

hans första gång så var han jätte duktigt. Nere hos pappa blev det

sola och prata en massa. Sedan kom syster på att vi skulle gå på

sista delen av Harry Potter på bion på kvällen. Så efter att varit

hemma och ätit och vilat så cyklade jag ner och mötte syster

samt kollade på filmen. Kanon bra film! :)


Torsdag (igår), tog jag en rejäl sovmorgon och älskling åkte

till bilskolan sedan tog vi oss en mysig cykeltur och vovven

fick åter springa vid cykeln. Vi kom fram till kiosken där vi

vilade och tog oss en varsin glass jag och älskling. Sedan

träffade vi även Amalive som jobbade så pratade med henne

ett tag med. Sen cyklade vi hem för att syster väntade på oss. På

vägen hade en hund smitit lös och det blev litet hundslagmål

mellan han och Cash men allt gick bra, ingen skada skedd.


Fredag (idag), sitter jag här och bara väntar. Älskling kom

nyss hem från affären. Innan dess var vi ute i skogen och plockade

en massa bär. Stackars Cash som njöt att vara ute lyckades bli

getingstucken och bara sprang och la sig rädd i buskarna. Än så

länge mår han bra men vi skall ha honom under uppsyn. Nu snart

blir det till att kasta ihop lite mat och sedan skall jag nog börja

göra blåbärspajen. Mums! Senare kommer pappa, amalive och

camilla på besök och dricker lite kaffe och äter lite paj:)


 


Nu får du komma vår lille skrutt.

Av laila berglund - 26 juli 2011 22:28


Jag har nu gått 3 dagar över tiden och ingen bäbis har

kommit ännu. Idag blev det finväder och det tog vi så klart

till vara på. Lika bra det eftersom att älskling ändå har semester

och det trots allt är sommar. Sen är det skönt att få lite tid

tillsammans nu innan lillen kommer och vi får fullt upp

och lite sömn. Efter en härlig sovmorgon och 2timmars

pluggande för hjärtat så åkte vi ner på stan och kollade lite,

handlade lite och åt mat. Njöt av det fina vädret så att säga,

och det var sjukt mycket folk på stan, typiskt O-Ringen.

Jobbigt! Efter cirka 2 timmar på stan så tog vi bussen hem,

helt slut efter att sprungit runt och ränt i finvädret och

mina fötter hade svällt till max. Uah, helt slut. Väl hemma

så började vi efter cirka 45min med att göra maten. Det

blev till att grilla flintastek, fritera strips, potatissallad

och några kalla för älsklings del och päronsoda till lilla mig:P


       


Klänningen som inhandlades idag.


---------------------------------------------------


Pappa och Co kom på att dom skulle åka till Stenö och ta

sig ett kvällsdopp i finvädret. Så för min del fick det bli

till att haka på dom. Älskling skulle ju träna. Så jag följde

med dom, blev inte bada för min del, men vaddade runt i

vattnet och svalkade fötterna samt lyssnade på musiken -

tog kort - pratade med Amalive. Sen blev det även en liten

glass för min och systers del. Och nu sitter jag här hemma

och väntar på hjärtat som är och tränar. Och nu är jag helt

slut. Kommer somna snabbt inatt:)

                     



Av laila berglund - 25 juli 2011 19:02


Blev ett extra besök hos BM idag för att kolla lite på

bäbis och prata om lite speciella tider och sådant.

Fick veta att om jag ej kommit igång på fredag får

jag en tid till Onsdag nästa vecka för bedömning om

jag skall sättas igång då eller ej, sätts jag ej igång då

så blir det några dagar efter onsdagen. När jag alltså

gått över 2veckor från min BF. Så spännande att veta

att inom mindre än 14 dagar sitter jag och hjärtat och

gullar med vår lille son:)


Efter BM blev det stan en snabbis för min del, tog mig

lite mat i väntan på bussen hem sedan åkte jag och

älskling ut till Ecenter och där blev det mat. Tai mat,

mums!  Därefter blev det spendera pengar för fulla

muggar. En massa massa mat för hela månaden så nu

är vi laddade.


       


Sen har vi laddat upp med det sista

för vår lille son.

Köpte inför hans ankomst:

- Mera blöjor

- Mer våtservetter.

- Aminingskupor till BH ( till mig )

- 1 cool body

- 1 cool tröja


Av laila berglund - 24 juli 2011 20:41


Idag firade vi syster som fyller 19år på tordag:)


           


Av laila berglund - 23 juli 2011 20:04


.. han kan då allt fortsätta vänta!

Ja, så verkar det tydligen vara eftersom att jag fortfarande sitter här

med min stora bäbismage och ingen bäbi i famnen :( Tråkigt. Han var

beräknad till idag i alla fall. Så får hoppas att jag har lika tur som mina

bekanta haft nu när dom fött. Då dom fött ågon dag efter BF:n, men jag

vet att min förlossning är på G. Men nu vill jag helst bara ligga i

sjuksängen och krysta så jag får träffa min lille prins. Och pussa

på honom. Så hoppas att han tittar ut snart.


Av laila berglund - 22 juli 2011 11:08


Nu är det bara 1 dag kvar till beräknad förlossning. Och ännu har inte liten tittat ut, men det ska väl inte vara långt kvar tycker jag. Inte med tanke på mina värkar och förlossningstecken. Men min lille son vill väl vara född i Lejonets tecken antar jag och har därför vägrat kommit ut tidigare. Men hoppas han kommer snart.


Pussa.

Av laila berglund - 20 juli 2011 21:37


  


Vill måla vår vita spjälsäng i mysig babyblåfärg

har jag kommit på nu. Skulle ju vara ursött och lite

mer pojkaktigt och passa lillkillen perfekt.

Laila Berglund


Lever livet med min underbara familj som består av min älskade pojkvän/sambo, vår mysvovve Cash och vår nyfödde son William♥

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategori

Gästbok

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards