Livet som mamma, dotter, syster & själsfrände.

Alla inlägg under november 2011

Av laila berglund - 13 november 2011 11:36






 


Grattis världens bästa Pappa

på Fars dag/din son William.

 

                                                  
      

Av laila berglund - 12 november 2011 11:54

gudars skymning. Detta var då inte igår, även fast man kanske kan önska det.



Av laila berglund - 12 november 2011 11:27


Sitter här vid datan och skjutsar William fram och tillbaka i vagnen så han får somna i en timma eller så. Och

älskling har lagt sen i sängen en timma. ODm har ju vart vaken sedan 8.30 då William ville upp och inte somna

om. Själv vaknade jag halv 11 och det blev direkt en mysig o uppfriskande promenad i skogen med vovven

samt kasta lite pinnar. Skönt att få lite motion på morgonen med =), sen när mina karlar vaknar skall William få

bada, sen ska vi nog ta lite bilder  på han i dop klänningen som vi sedan skall göra tavlor av och sen tror jag

vi skall ta en sväng ut till Barnens Hus och sådant Hihi. Ikvälll blir det packa mera för efter denna helg så har

vi bara 2 helger till på oss och ASMYCKET saker.


 


Hittade denna gamla bild på Pontus data=O

Shit vad smal jag var för typ 2 år sen.

Men jag ska dit igen, är på G.


Men nu ska jag spana runt på lite julklappar och sådant.


Puss & Kram.

Av laila berglund - 11 november 2011 15:59


Sitter här i lugnet för mig själv, lillen sover, hunden sover, tvättmaskinen går och jag kollar runt lite på datan.

Nyss skickat iväg beställning på framkallning av 100foton. Gratisvar de ju så. Nu har man gjort lite nytta i alla fall.

För när vi flyttat skall det upp en drös med foton på väggarna. En massa foton på vår lilla familj. Så det kommer

bli kul att få hem dessa foton och se hur det blev. Beställde en kalender med foton på William och oss slipper

man köpa en sådan där ful med hästar eller kattungar i. Jag hoppas att älskling kommer hem snart och tar över

lillen så jag kan ta min andralånga promenad för idag, men denna blir ensam med hunden. Så hanfår gå och

springa av sig en massa. ikväll blir det mys med mina hjärta och bara njuta. För i helgen skall vi packa en massa

sen blir det en sväng upp till Barnens Hus med.




Men nu skall jag kolla på lite vinter skor. måste ju skaffa mig ett par rejäla så man ej

dunsar på arslet när man är ute med barnvagnen;)

Av laila berglund - 10 november 2011 16:08


Guuuud, vad tiden bara flyger iväg! Tänka sig att det är HELA 3 månader sedan som vi låg inne på rummet på

BB i Hudik och tätt intill mig i sängen låg vår underbara och nyfödda son och sussa så sött vid mammas bröst.

Det har hänt så mycket på dessa tre månader. William har gått från nyfödd till en smart och klyftig kille,

måste han ha från mamma sin ;) Hehe.


minns dina första timmar i livet.






Lite om William som 3månader:


- Har nyligen kommit in i strl 62 på kläderna.

- Blöjorna har vi fått ökat till strl 3.

- Kan nu sedan en vecka tillbaka hålla upp huvudet själv=)

- Härmar mamma och pappa vid pratstunder.

- För själv flaskan till mun och knuffar bort om han ej vill ha mera.

- Skiner upp som en SOL varenda dag pappa kommer hem från jobbet.

- Börjar få en riktig kalufs på huvudet =)
- Vill sitta upp och kolla på allt och alla så mycket det bara går.
 
Mamma och pappa ÄLSKAR DIG.

Av laila berglund - 9 november 2011 19:00


tog en mysig promenad med lillskrutten min idag runt i Söderhamn. Promenaden blev ca 2,5 timme lång,

och strax innan vi gick hem mötte vi upp älskling med på jobbet hans. När man väl kom hem var man

genomfrusen och skakade som ett asplöv hela kvällen, men Wille som sovit i vagnen frös då inte =P







Puss & Kram.

Av laila berglund - 9 november 2011 11:58


Nu skall jag sminka mig lite och kasta i mig frukosten framför tv:n medan lillkillen min sover lite middag. När

han vaknar skall jag byta blöja, mata han och klä han för sen blir det en lång promenad för oss i det mysiga

höst/vinter vädret och vänta på att karln min slutar. Och ikväll blir det ännu ett gympass för min del -> SKÖNT!

Av laila berglund - 8 november 2011 15:38



Nu är William ute på en promenad i vagnen tillsammans med sin moster Camilla. Hoppas

han är snäll nu, för när vi bäddade ner han i vagnen var han så trött och vill bara skrika. Men

tror han sussar sött nu. Hihi! Det kan ju vara kul att ta en promenad med någon annan än

mamma för en gångs skull med. Så medans dom promenerar lite så sitter jag här, och

ska snabbt plocka upp lite, för dom skulle vara borta i ca 30min bara, sen kommer ju

karln min hem med och då blir det mat =D och MYS! För jag hittade en bra film.

Laila Berglund


Lever livet med min underbara familj som består av min älskade pojkvän/sambo, vår mysvovve Cash och vår nyfödde son William♥

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategori

Gästbok

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards