Livet som mamma, dotter, syster & själsfrände.

Alla inlägg under juli 2011

Av laila berglund - 9 juli 2011 20:05

                               

En mysig lördag.

Av laila berglund - 8 juli 2011 15:13


 


Nu har jag vela haft soff och sängkuddar länge. Men va fanken har ju

symaskin så nu skall denna tant sätta sig och sy sina egna kuddar.

Och då blir dom ju som bäst såklart;) Så det är väl lika bra

att släpa fram tyg och allt och starta då.


Av laila berglund - 8 juli 2011 15:04

  

Ja, man kan ju fundera vad liten håller på med i magen. Jag tror nog att vi

kommer få oss en liten karate kid. Så som han sparkar i alla fall. Nu har

han varit uppe sedan 10 tiden och sparkat och donat i magen. Han är

sällan uppe denna tid på dygnet, han brukar vara uppe eftger 19.00 på

kvällen så därför märker jag att det är något på gång. Han har hållit

på med mycket ovanliga saker, så nog allt är något på G där inne. Och

speciellt om man tänker  på vilka förvärkar jag får. Så jag får hoppas

att han börjar kämpa sig ut. För han är efterlängtad:) ♥


VI ÄLSKAR DIG VÅR PRINS♥

Av laila berglund - 8 juli 2011 12:30


På grund av graviditeten har ju man ändrat storlek totalt. Kroppen har ju blivit helt annorlunda. Vi får se vad jag har för storlek på kläder om cirka 3 veckor när förlossning och allt är över och jag gått ner lite i vikt. Är ju mycket jag måste köpa, kan ju inte ha mina gamla kläder som jag hade innan graviditeten och heller inte ha dom jag har nu för dom är för stora. Sen måste jag köpa typ tusen nya BHar. Har ju trots allt gått från B75 till C85 :S och dom gamla e lite för slitna med. Så nu ska det bli skönt att köpa en massa nytt här under hösten o sånt. Så lika bra att spana nu.¨Frågan är bara varifrån man skall köpa.


 

Av laila berglund - 6 juli 2011 13:59


 


Nej, nu tycker jag att Storken kan komma till oss.

Jag lääängtar som en toook ju.



 

Av laila berglund - 6 juli 2011 13:53


 


Var precis ute med vovven i skogen på en liten tur. Och till min stora

förvåning upptäckte jag att det har kommit fullt med blåbär. Så nu

skall jag lura ut karln att plocka lite med mig får se vad vi hittar på för

gott att göra med dom, kanske göra en paj som vi gjorde förra sommaren:)


FÖRVÄRKAR för fulla muggar nu.



 

Av laila berglund - 5 juli 2011 19:58


Bm besök och svällda fötter, det har varit min tisdag det. Hade tid kl 13:45 hos BM idag, vanlig rutinundersökning. Allt såg bra ut, det är väl det med min huvudvärk som vi ej inte vet om det är på väg att bli något så fick därför en extra tid på tisdag nästa vecka för att kolla om jag fortfarande har problem med huvudvärken. Annars så är mitt sista besök hos BM den 19/5 men jag hoppas att jag ej skall behöva gå på det, hoppas lillen kommer före:) BM kände även på bäbis idag ifall han har fixerat sig. Och som jag tycker jag känt dom sista dagarna så har han börjat lagt sig till rätta. Han är inte helt 1005 fixerad med huvudet men alldeles strax så, sa hon:) Gud vad härligt att höra. Och långt ner ligger han nu med.Jag känner ju hur han trycker sig allt längre ner, det syns även på magen min nu som har sjunkit rejält.

Vi gjorde en sammanfattning av min graviditet och hon frågade om jag ahde några speciella önskemål vid förlossning.


Efter BM-besöket tog jag en promenad ner på stan, först gick jag in till en butik för hjälp med mobilen och efter någon min så var den fixad. Sedan traskade jag runt på stan och kollade lite babykläder och en massa saker. Såg några söta tröjor jag bara måste köpa nästa vecka. Älskling blir tokig på mig - han tycker lillprinsen vår har för mycket kläder redan:P Haha men jag får väl köpa kläderna i större storlek som han kan ha när han lagt på sig lite då. Sen blev det till att köpa hem mat och fika för att fylla på kylen lite. Och det var nå grymt jobbigt att bära på en massa fullpackade påsar bort till bussen i denna värme och sen med en stor gravidmage :S Men jag kom ju hem till slut i allafall. Men resultatet blev huvudvärk, svällda fötter, och ryggvärk. Sen gjorde jag hemlagad köttfärssås med pasta till mig och hjärtat:) Nu blir det mys med bäbi.


 

Av laila berglund - 4 juli 2011 15:55


Hihi, jaa nu känns det som jag blivit lite tantstämplad. Om inte annat borde jag kanske bli det. Fick ju en symaskin av älskling i present. Eftersom jag tjatat om det i typ 4-5år.Och nu är väl den stund då jag behöver det som mest då vi ska ha barn och allt. Så man kan laga babykläder och annat kul.

Så nu har jag suttit hela kvällen igår och lekt med maskinen då, och det gjorde inte älskling något för han fick sitta och närda Zelda.


   

Fick en massa bra och mysiga saker igår och har definitvt användning för allt.

Fick bl a. Kuddar, armband, blommor, byxor, hårprodukter, en massa saker till baby som vi saknade, babysängkläder, babybadbalja, skor osv osv. Så nu är väl allt till bäbin klart i stort sett. Lite mer blöjor bara. Och självklart bäbin själv:)

men nu väntar jag ju bara på tecken på att förlossning skall sätta igång.


      

Blev en liten promenad med vovven i det halvmysiga vädret idag med. Skönt att solen ej steker. Jag vill ha det trista och svala vädret. Bäddat och fixat klart vagnen med så nu är den klar för användning i alla fall.



 

Laila Berglund


Lever livet med min underbara familj som består av min älskade pojkvän/sambo, vår mysvovve Cash och vår nyfödde son William♥

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategori

Gästbok

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards