Livet som mamma, dotter, syster & själsfrände.

Alla inlägg den 1 augusti 2011

Av laila berglund - 1 augusti 2011 19:50


Klickade hem dessa två plagg idag. Jag är verkligen i behov av

en ny bikiniBH då brösten växt som fanken. Och i samma veva

om jag klickade hem den fick det bli en dundersöt tröja med

coolt tryck till lillhjärtat.


    

Av laila berglund - 1 augusti 2011 13:20


Aa, kom hem från Hudik för cirka en timma sen. Har varit

på en övertidskoll på Förlossningen för att se så bäbis

har tillräckligt med fostervatten och så vidare. Allt såg i

alla fall jätte bra ut. Inga bekymmer än så länge. Idag har

jag gått över 9 dagar sedan min BF.Jag är alltså i vecka 42,

det vill säga att jag har gått gravid i 41 veckor plus 1 dag.

Det jag fick veta idag var att livmoderhalsen är så gott

som borta. Har öppnat mig lite mer än 1cm, så jag är ju på

väg i alla fall. Barnmorskan räknade ut att vår lille pojk väger

cirka 3.5 kg nu så han är lite mindre än genomsnittet. Hihi.


Jag fick i alla fall en ny tid för en extra koll nu på söndag, om

en vecka alltså. Får se om liten tittar ut före. Hoppas att han

gör det. Annars kanske vi har tur att bli igångsatt på söndag,

senast tisdagen. Så nu håller jag tummarna. Får gå ut och

cykla lite mera.


Av laila berglund - 1 augusti 2011 12:56


Uppdatera lite från den gågna helgen.


Fredag - Pappa, Camilla och Amalive kom som sagt på

besök och vi åt lite hemlagad Blåbärspaj med vaniljglass

och pratade en masssa. Och tänka sig att pajen blev lyckad

eftersom det dög att ta en andra portion om inte en tredje:)

Men alla var riktigt blå i mun sedan. Haha så där fick vi

något att skratta åt. Senare blev det myskväll med hjärtat

mitt framför film.


Lördag - Så klart en rejäl sovmorgon. Sedan hände väl

inte så mycket under själva dagen. Älskling åkte på

marknaden en timma men kom sedan hem, vi fick

besök någon timma. Senare på kvällen ringde min

lillasyster Camilla och ville sova här. Vi gick ut och

plockade lite rödvinbär innan Camilla kom. Vår kväll

med Camilla blev total kaos. Haha. Vi skulle ut med

hunden och när vi kom ner i trappan så började det

med att vi såg 1 tvestjärt och sen efter cirka 1.5 timme

så hade vi dödat cirka 30 stycken tvestjärtar. Och det

var bara kaos. Vi hade tänkt mysa med popcorn men nej

nej, dom popcorna måste haft kort bäst-före-datum

för det smakade som gammalt-sockrat-papper. Så man

spydde nästan! Så för oss var det ingen lyckad kväll.


Söndag - Sovmorgon. Sedan gick vi ut och la oss i solen

en sväng. Älskling åkte därefter iväg och skulle träna men

det visade sig att gymmet hade semesterstängt så det blev

inget. Men istället frågar pappa om vi ska med till Stenö.

Så det blev det alltså Stenö för vår del. Och det var roligt att

älskling äntligen ågade sig i o bada. Hans första dopp

denna sommar. Och det var nästan svårare att få han ur

vattnet än i. Hihi. Så vi spenderade cirka 2 timmar på

stranden. Mysigt nu när förlossning är så nära.


Laila Berglund


Lever livet med min underbara familj som består av min älskade pojkvän/sambo, vår mysvovve Cash och vår nyfödde son William♥

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategori

Gästbok

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards