Livet som mamma, dotter, syster & själsfrände.

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Dan före doppare dan.

Av laila berglund - 23 december 2010 14:59

  


Idag skall jag & baby åka och shoppa sista julklapparna, köpa en massa julmat och så vidare inför juldagarna. Ska även köpa mig själv lite saker, man måste ju få vara lite egoist ibland(; Nu sitter jag bara och väntar på att Bby ska komma hem samt att pappa kommer hit så att vi kan åka någongång, det pirrar så mycket i fingrarna. Jag vill spendera pengar! Så ikväll blir det allt att stå i, slå in julklappar - göra julskinkan osv, städa lite, bada vovven och baka - och på allt detta ska vi försöka mysa lite tillsammans & förhoppningsvis spela lite yatzy. Hihi! Men jag har inte fått känslan att det är julafton imorgon, hoppas den känslan kommer under kvällen i alla fall - men har så mycket annat att tänka på så kanske därför som den känslan känns så avlägsen nu. Imorgon blir det iaf upp tidigt och fixa oss, sedan till pappa för att äta mat och öppna klappar & därefter åker vi till svärmor för att hälsa på dom lite med. Men nu är det dags för mig att sätta igång om jag skall vara klar innan pappa och Bby kommer.


Puss & Kram.

 
 
Ingen bild

din mamma

27 december 2010 13:32

Har du hört ordspråket ,Genom sig själv så känner man andra, så med andra ord du själv måste vara psykopat eftersom du anklagar mig för det.
Det var inte jag som lämnade er mina döttrar i sticket det var ni som tog avstånd, för ni trodde blint på er fars lögner.
Jag har alltid funnits här och varför har ni själva inte tagit kontakten? När jag har försökt så har jag fått barnsliga beteende till mötes.
Ni har inte tagit reda på sanningen bakom alla spydigheter som har kommit ur er fars mun, ni har valt att tro på dem, ta bort skyddslapparna och våga möta sanningen.
Var ärlig mot andra, dig själv och lyssna på vad andra säger, ta beslut utan andras inflytande när du har hört på allas personers berättelser, efter du har gjort det så kan du dra din egen slutsats.
Ett barn behöver kärlek och omtanke och tyvärr så är du uppfylld av hat så jag tycker synd om min blivande barnbarn som kommer leva i detta.
När vårdnadstvisten pågick för 9-10 år sedan så ringde du till mig och då bad du mig att låta er få bo hos far, kommer du i håg det. Du lovade mig att ni skulle komma och hälsa på mig, så än så länge har du inte kommit hit.
Jag avbröt vårdnadstvisten fast jag skulle lätt ha vunnit, men efter 2 års hjärntvätt som ni har stått ut med från er far så tyckte jag inte det var lönt. Han bröt lagen och ville inte lyssna på vad domaren sa. Jag hade interimistiska vårdnaden under rättegången, men eran far lät er inte få träffa mig, jag förmodar att han var rädd att ni skulle se sanningen om ni kom till mig. Alla hans lögner skulle ni ha upptäckt då.
Tänk på att alla kan se hur du beter dig, du beter dig omogen och självisk, fylld av hat till en mor som har gjort allt för er.
Det är inte bara mig du försöker förstöra livet på det är min hela familj och andra personer som står oss nära, vad har dina bröder gjort dig för ont.
Din äldsta av dina små bröder frågade mig för några år sedan, varför får jag aldrig träffa mina systrar?
Jag är den som inte vill tala illa eller ljuga om någon, som vissa andra gör. Så jag svarade, därför att deras pappa inte vill det.
Varför är han så dum att jag inte få träffa mina systrar.
Vissa personer är så bara och det kan man tyvärr inte göra någonting åt.
Din bröder har sett kort på er och jag har berättat de positiva minerna om er när ni var barn.
Du mår inte bra av att hata och göra livet surt för andra, jag har alltid älskat dig och velat ditt bästa, men som tacken så får jag som vanligt en kniv i ryggen av en så kallade dotter, en sådan dotter som du så behöver jag inga fiender.
Det värsta är att jag har inte valt att ha det så här, det är först och främst din far och sedan har han uppmuntrat dig och andra som är svaga i sig själva, att följa hans spår.
Det var du som lämnade mig och vände ryggen åt mig, men vet du vad jag kommer alltid att vara din biologiska mamma och det är ingenting du kan göra någonting åt.
Om din far inte hade varit så självisk, hatisk och älskat att bråka så hade du och din syster fått en normalt uppväxande med både biologisk mor och far, på köpet en plast mor och far. Dessutom alla hade kunnat hjälpa dig och din sambo med eran kommande barn.
Jag har trots allt erfarenhet och kunskap om barnafödande, man har ju fött fram fyra stycken och man har många vänner som kommer runt om i värden så jag har fått mycket kunskap om allt möjligt som släkten Berglund inte kan någonting om.
Du kunde få ett rikt liv med mycket kärlek och fått mycket kunskap men tyvärr så väljer du bort det. Det är ditt val hur du vill leva, men du skall ha i tanken att det är du som drabbar om du vill bete dig som en barnunge.
Ditt barn har all rätt att få en vuxen och mogen mor, gör inget dumt så du mister ditt barn.

Jag kan inte tvinga på dig min närvaro och det vill jag inte heller så därför kommer jag göra som jag har gjort förut, vänta på att du blir mogen och förståndig, du får själv komma till mig.
Jag har aldrig velat dig något ont och kommer inte att göra det heller.
Jag kommer att starta en egen blogg som jag kommer att lägga in ett brev jag började skriva till dig men det slutade med att jag lättade på mitt hjärta. Det blev minst åtta sidor och den bara växer.

Ha det så bra och sköt om dig. Hälsa och gratulera din sambo för det är han värd.
Från din biologiska mor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av laila berglund - 22 maj 2012 20:43

  HEJ, VILL NI FÖLJA MIG IGEN SÅ BESÖK MIN NYA BLOGG.   www.lajlaberglund.devote.se ...

Av laila berglund - 21 maj 2012 17:58

  hej bloggläsare, vill ni börja NYSTARTADE blogg. lailaberglund.bloggplatsen.se   pussar ...

Av laila berglund - 30 december 2011 13:43

  Här är bilderna från i onsdags då vi var några stycken som träffades, prata, skratta, spelade spel, drack, gick en sväng på krogen och hade riktigt kul.                                        ...

Av laila berglund - 26 december 2011 23:15

  Wille har varit och hälsat på sin polare Albin. Blev mys i myspölen och lite allvarligt snack=P Gopojkarna.                                                            ...

Av laila berglund - 26 december 2011 14:15

  Idag kom Jennie, Williams gudmor, på besök. Så då måsta ju Wille vara finklädd så klart. Så det fick bli kläderna han fick av moster Lizette i julklapp. Böev lite fika och mycket prat när Jennie var här, Wille fick julklappar och sitta i Jenn...

Laila Berglund


Lever livet med min underbara familj som består av min älskade pojkvän/sambo, vår mysvovve Cash och vår nyfödde son William♥

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategori

Gästbok

Översätt/Translate


Ovido - Quiz & Flashcards